0
0

Process Science Department of University of Tehran

دپارتمان تخصصی علم فرآیند دانشگاه تهران

آیا به دنبال بستری مناسب برای بهبود کسب و کار خود هستید؟

شما در جای مناسب قرار گرفته‌اید!

ما با تجزیه و تحلیل فرآیندهای کسب و کار شما با توجه به استانداردهای بین المللی،

همراه با افزایش کارایی و اثربخشی سازمان،

دیدی 360 درجه به شما نسبت به سازمانتان می دهیم.

در دنیای امروزی رقابت بر مبنای دارایی­ های استراتژیک جریان دارد که فرآیندها (Process) یکی از دارایی ­های مهم و استراتژیک به شمار می ­آیند. احتساب فرآیندهای سازمانی به عنوان دارایی استراتژیک موجب می ­شود نیاز به سرمایه­ گذاری و توسعه فرآیندها برای دستیابی به بلوغ فرآیندی به وجود آید.

فرآیند، مجموعه ای از اقدامات است که ورودی را گرفته و چیز دیگری را به عنوان خروجی تولید می‌کند. در سناریوی کسب‌وکار، این تعریف شامل همه چیز از ردیابی و صورتحساب موجودی، خدمات مشتری تا استخدام کارکنان جدید است. همه این شرایط یک ورودی مثل محموله قطعات، ایمیل از طرف مشتری یا مشکل را در بر می‌گیرد و خروجی متفاوتی مثل موجودی لوازم مورد نیاز، مشتری راضی و استخدام جدید ایجاد می‌کند.

ما تسهیل کننده مدیریت فرآیندهای کسب و کار برای سازمان شما هستیم.

مجموعه فرآیندهای متعددی در سطح سازمان جاری می ­باشد که به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر روی اثربخشی و کارآیی سازمان تاثیرگذار می ­باشد. حال در صورتی که این فرآیندها در سازمان جاری نبوده و یا به صورت ناقص یا نادرست در حال انجام باشد، تاثیر معکوس گذاشته و سبب کاهش کیفیت ارائه خدمات، اثربخشی و کارایی سازمان می ­گردد. از این رو، بازبینی فرآیندهای موجود، بهبود، بازمهندسی و مدیریت فرآیندها برای دستیابی به بهبود شاخص ­های عملکردی فرآیندی از قبیل هزینه، زمان، کیفیت خدمت و انعطاف ­پذیری، نمود پیدا می­ کند و منجر به رضایت ذینفعان خواهد شد.

کسب و کار شما معمولا در یک جهت تکامل می‌یابد، در حالی که فرآیندهای کسب و کار شما گاهی اوقات راه خود را طی می­ کنند. یکی از نتایج این ناهماهنگی می­ تواند فرآیندهای کسب و کار بسیار پیچیده باشد که نیازهای فعلی شما را برآورده نمی ­کند و نمی­ توان از آن ها در نرم افزارهای فرآیندکاوی و دیگر سیستم­ ها استفاده کرد.

ما در مسیر شناخت و تجزیه و تحلیل کسب و کارتان در کنار شما هستیم.

امروزه نشانه­ هایی وجود دارد که فرآیندهای کسب و کار شما بیش از حد پیچیده شده اند و این موضوع سبب تضعیف کارایی و بهره وری سازمان می­ شود.

مدیریت فرآیندهای کسب­ و کار (BPM) تنها يك ضرورت براي سازمان­ ها نيست، بلكه الزامي براي بقاي هر نهاد اقتصادی و اجتماعي است. همه نهادهایی كه داراي بحران هستند و يا پيش بيني مي‌كنند دچار بحران خواهند شد و حتي نهادهايي كه در اوج اقتدار هستند نيز مي‌توانند براي تعالي و در اوج ماندن، از مدیریت فرآیندها و ارتقاء سطح بلوغ فرآیندها بهره­ مند گردند.

افزایش کارایی و اثربخشی سازمان، با "مدیریت فرآیندهای کسب و کار"

Previous
Next

مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM) و بهبود و بازمهندسی فرآیندها

یک روش نظام مند و ساختاریافته برای شناسایی و کشف، تحلیل، بازمهندسی، اجرا و کنترل فرآيندهای کسب و کار با هدف توسعه و افزایش کیفیت محصولات و خدمات می باشد.
+ مستندسازی و شناسنامه دار نمودن فرآیندهای کسب و کار + عارضه یابی و تجزیه و تحلیل کیفی و کمی + طراحی ساختار سازمانی مبتنی بر فرآیند + برآورد نیروی انسانی مبتنی بر فرآیند و ...
اطلاعات بیشتر

طراحی معماری فرآیندها

یک نمای مناسب در سطح سازمانی و از تمام فرآیندها، که نشان دهنده ویژگی های کلیدی بوده و مدیریت فرآیندهای کسب و کار را به دارایی های قابل استفاده مجدد تبدیل می کند.
ارائه معماری فرآیند (نقشه فرآیند سازمانی) و زنجیره‌های ارزش مبتنی بر تفکر سر به سر شامل "فرآیندهای اصلی، پشتیبانی و مدیریتی" + بیان شفاف و مشخص از قسمتی که ارزش در آنجا ایجاد شده + تشخیص و تعیین فرآیندها، تنظیمات، استراتژی‌ها، اهداف و ساختارهای سازمانی مرتبط با ارزش و ...
اطلاعات بیشتر

سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPMS)

مجموعه‌ای از نرم‌افزارها با امکان ایجاد، ویرایش و مدیریت فرآیندها که برای پیاده‌سازی، بهبود، استانداردسازی و نظارت بر عملیات در بخش‌های مختلف سازمان استفاده شده و سازمان را نسبت به تغییرات محیطی پویا می کند.
ارائه خدمات امکانسنجی و مکانیزاسیون فرآیندهای سازمان + شناسایی و اصلاح فرآیندهای جاری + همراستاسازی فرآیندها با اهداف و ماموریت های سازمان + داده محور نمودن پایش و کنترل از طریق BPMS و ...
اطلاعات بیشتر

فرآیند کاوی

ترکیبی از فناوری‌ها و روش‌هایی که در حوزه ای وسیع‌تر از مدیریت فرآیند قرار گرفته و اهدافی مانند تجزیه و تحلیل چگونگی وقوع فرآیندها، چگونگی انحراف آنها از مدل ایده آل، تشخیص مشکلات، تعیین و انجام اقدامات لازم به منظور بهینه سازی و بهبود فرآیند را دنبال می کند.
بررسی سیستم های اطلاعاتی و پایگاه های داده سازمان + ارائه مدل فرآیندی براساس داده های اطلاعاتی سازمان + تجزیه و تحلیل و تعیین نیروهای محرک در فرآیند + عارضه یابی و شناسایی گلوگاه ها + ارائه روش های بهبود
اطلاعات بیشتر

برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی

آموزش‌های گروهی یا سازمانی در زمینه علم فرآیند شامل: فرآیندکاوی، مدیریت فرآیندهای کسب و کار، سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPMS)، تجزیه و تحلیل فرآیندها و ...
اطلاعات بیشتر

0
پروژه های در حال اجرا​
0
پروژه های انجام شده

0 +
مشتریان

0 +
دانشپذیران

1. برقراری تماس

4. انعقاد قرارداد

7. پیاده سازی

2. مشاوره اولیه

5. شناخت فنی

8. آموزش

3. دریافت نیازمندی ها و ارائه پیشنهاد

6. طراحی

9. پشتیبانی و توسعه​

علی بزرگی امیری

حسین شکیبائی

منصور دودمان

سید رضا حسینی

ابوالقاسم یوسفی بابادی

مسعود نارنجی

بهرام ناجدی

بختیار استادی

امیرمحمد واعظی

ملیکا جهان بیکلو

حسین داداشی

فاضله صفرنیا

حمیدرضا اربابی

پویا مظفری

فائزه کاظمی

داود یحیوی

سمیرا عزیزی

Translate »