0
0

فرآیند کاوی

فرآیندهاي موجود در هر سازمان براي دستيابي به مأموريت سازمان طراحي شده‌اند تا با عملکرد بهتر نيازهاي اساسي مشتريان را تأمين نمايند. اولين قدم در ايجاد کسب‌وکار فرآیندگرا، ايجاد نگاه جديد به سازمان، با ذره‌بين فرآیندها است. اين چيزي است که مي‌توان آن را فرآیندگرايي ناميد. ايجاد يک بينش فرآیندي مشترک بايد از رسم مدل‌ها بر روي کاغذ فراتر رفته و به ايجاد درک مشترک ميان تمام کارکنان سازمان منجر شود. عدم وجود اين فرهنگ سريع‌ترين راه شکست تغيير سازمان مي‌باشد. وجود فناوري و سامانه‌هاي اطلاعاتي در مديريت فرآیندهاي کسب‌وکار بسيار تاثيرگذار است. اگر يک سامانه اطلاعاتي مناسب از جريان کاري سازمان پشتيباني نمايد، تکنيک‌هاي فرآیندکاوي در مديريت فرآیندها بسيار مفيد و موثر خواهند بود. اين تکنيک‌ها قادر هستند تا دانش فرآیندي مورد نياز را با استفاده از نگاره‌هاي رويداد که به طور معمول در سامانه‌هاي سازمانی امروزه موجود مي‌باشند، استخراج نمايند.

درک وضعيت واقعي کسب‌وکارها همواره يکي از چالش‌هاي سازمان‌ها بوده است. از طرف ديگر فرآیندها همواره با آنچه که تصور مي‌شود اجرا مي‌گردند، متفاوت است و گاهي اوقات ممکن است اين اختلاف به قدري محسوس باشد که سازمان از دستيابي به اهداف خود ناکام بماند. شناسايي اين دست از مشکلات که هيچ گونه مدرکي براي اثباتشان وجود ندارد، تنها با استفاده از نرم‌افزارهاي فرآیند کاوي ممکن است. فرآیند کاوي به سازمان‌ها اين امکان را مي‌دهد تا درک کامل و شفافي از واقعيت‌هاي فرآیندي خود داشته باشند و آن‌ها را قادر مي‌سازد تا گلوگاه‌هاي موجود را به منظور بهبود فرآیند شناسايي کنند.

فرآیند کاوي يک رشته تحليلي براي کشف، نظارت و بهبود فرآیندهاي واقعي (و نه فرآیندهاي فرضي) با استخراج دانش از نگاره رويدادها است که به آساني در سامانه‌هاي اطلاعاتي امروز موجودند. فرآیند کاوي، بينش مبتني بر واقعيت را که از نگاره‌هاي رويداد واقعي گرفته شده است، ارائه مي‌دهد که با پاسخگويي به سوالات مربوط به انطباق و عملکرد در مميزي، تحليل و بهبود فرآیندهاي کسب‌وکار موجود کمک مي‌کند.

برای مشاوره یا انجام پروژه های “فرآیند کاوی” در سازمان خود، با ما در ارتباط باشید.

فرآیند کاوي کمک مي‌نمايد تا سازمان‌ها بتوانند به راحتي اطلاعات مورد نياز خود را از سامانه‌هاي اطلاعاتي مورد استفاده در سازمان دريافت نموده و وضع موجود فرآیند را بصورت کاملاً دقيق (و مبتني بر داده) کشف نمايند. فرآیندکاوي نگاره‌هاي رويداد را به عنوان کارهاي انجام شده در نظر ميگيرد. مانند سفارش دريافت گرديد، کالا رسيد يا يک پرداخت انجام گرفت. نگاره‌هاي رويداد مشخص مي‌نمايند که واقعاً کارها چگونه انجام گرفته است، چه کسي چه کاري انجام داده است، انجام آن کار چقدر طول کشيده است و آن چقدر با ميانگين زمان اجرا متفاوت بوده است.

اگر شما فرآیندهاي سازمانتان را مدلسازي کرده‌ايد، بدين معني است که اکنون شما مدل‌هايي داريد که نشان مي‌دهند فرآیندهاي سازمان شما چگونه بايد باشد. با استفاده از فرآیندکاوي شما اطلاعاتي در خصوص آنچه در حال اتفاق افتادن است، خواهيد داشت.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://utperm.com/?p=8491
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترلینکدین
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد فرآیند کاوی

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

Translate »